اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

کک مک چیست ؟

لکه های کوچک یک تا سه میلی متری گرد یا بیضی شکل و یا حتی با حدود نامشخص هستند که به رنگ قهوه ای روشن و تیره در پوست ایجاد می شوند . معمولا در مناطقی از پوست که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند مثل صورت ، پشت دست ها ، ساعد ، گردن و سینه به وجود می آید . کک و مک در هر سنی ممکن است ایجاد شود ولی بیشتر در سنین بچگی و جوانی در افراد با پوست روشن خصوصا اگر موهای قرمز داشته باشند بروز می کند . در فصل بهار و تابستان کک و مک بروز می کند و یا اگر فرد به آن مبتلا باشد ، پررنگ تر می شود و در فصل زمستان از بین رفته یا رنگ آنها روشن تر می شود .

کک و مک به علت فعال شدن سلول های رنگدانه ای پوست در معرض نور ایجاد می شود و به همین دلیل افراد مستعد باید پوشش کافی در مقابل نور آفتاب داشته باشند و به طور مرتب از کرم های ضدآفتاب و کلاه استفاده کنند .

کک و مک معمولا بیماری تلقی نمی شود و نیازی به درمان ندارد . چنانچه که حتی عده ای معتقدند زیبایی متفاوتی به آنها می بخشد و این امر کاملا سلیقه ای است و با این حال اگر شما جزء افرادی هستید که چندان کک و مک های صورتتان را دوست ندارید می توانید با ملاحظاتی خاص و به کار بردن یکسری اقدامات درمانی تا حد زیادی آنها را کم رنگ کنید تا دیگر نخستین چیزی که روی پوست شما خودنمایی می کند کک و مک نباشد.

علت ایجاد کک و مک

کک و مک بیشتر در افراد با پوست و موی روشن ایجاد می شود که در واقع نتیجه طبیعی عملکرد سلول های رنگ ساز است . نقاطی از بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می گیرند بیشتر دچار کک و مک می شوند و این بدان علت است که در اثر تابش آفتاب و اشعه فرابنفش ملانین که از سلول های رنگ ساز پوست ترشح می شود به طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع و باعث به وجود آمدن کک و مک می شود .

به وجود آمدن کک و مک می تواند دو علت داشته باشد یا ژنتیک است یا به دلیل قرارگرفتن زیاد در مقابل آفتاب .بعضی از افراد به صورت ارثی مستعد هستند و معمولا همین افراد پس از قرار گرفتن در آفتاب به راحتی صورتشان پر از کک و مک می شود و این دقیقا همان دلیلی است که همه جا استفاده از ضدآفتاب تاکید می شود . کک و مک های ناشی از آفتاب معمولا روی کمر و شانه های افرادی به وجود می آید که بیشتر اهل آفتاب گرفتن هستند . بنابراین استفاده از ضد آفتاب ، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ایجاد پوشش مناسب پوست مثل انواع حفاظ ها ( کلاه و عینک ) و ... می تواند در کاهش آن نقش داشته باشد .

تزریق چربی یکی از روشهای رایج و پرطرفدار برای فرم دهی و افزایش حجم در صورت و بدن است. ماندگاری و ایجاد ظاهری مطلوب در تزریق چربی، ارتباط تنگاتنگی با مهارت در تزریق دارد. دکتر لادن ناظمی یکی از پزشکان مجرب و با مهارت بالا است که تزریق چربی در اصفهان توسط ایشان انجام می‌پذیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ساناز صدیقی [ 1402-06-29 ]
چه نوع لیزری برای کک و مک مناسب است

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
هایفوتراپی روشی موثر در جوانسازی و رفع چروک دستهاهایفوتراپی روشی موثر در جوانسازی و رفع چروک دستها

هایفوتراپی دست به عنوان یک ابزار موثر در زیبایی و جوانی پوست دست شناخته شده است. ... ادامه مطلب

چه موقع بعد از تزریق ژل می توان آرایش کرد؟چه موقع بعد از تزریق ژل می توان آرایش کرد؟

تزریق ژل از روش های درمانی و زیبایی به جهت ترمیم جای زخم، بهبود چین و چروک و همچنین به منظور حجم دهی به بافت ها می باشد. ... ادامه مطلب

اگر بعد از بوتاکس دچار افتادگی پلک شویم...؟!اگر بعد از بوتاکس دچار افتادگی پلک شویم...؟!

امروزه در جهان دستیابی به ظاهری جوانتر از طریق تزریق بوتاکس بسیار متداول است. در روند تزریق بوتاکس، سم بوتولینوم موجود در تزریق باعث فلج می شود ... ادامه مطلب