اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

کهیر ناشی از نور آفتاب

کهیر خورشیدی نوعی کهیر مزمن است که به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بروز می کند . افرادی که این بیماری را دارند دچار خارش ـ قرمزی و کهیرهایی روی نواحی از پوست که در معرض نور آفتاب است می شوند .گاهی این علائم با آفتاب سوختگی اشتباه گرفته می شوند . کهیرهای خورشیدی می توانند در عرض چند دقیقه ظاهر شوند اما با خارج شدن از معرض نور آفتاب سریعا ناپدید می شوند .

کهیر آفتاب یکی از انواع کهیرهای فیزیکی است که به طور معمول بر اثر یک عامل فیزیکی مانند سرما ، گرما ، استرس ، فشار و ... روی پوست پدیدار می شوند .برای برخی از افراد ممکن است زمانی که زیر نور مستقیم و شدید خورشید قرار میگیرند طی مدت کوتاهی پوستی ایجاد شود که به حالت بسیار شدید بروز می کند به طوری که حتی خارج شدن از خانه برای بیمار مشکل خواهد بود .

کهیر آفتابی مشکل خیلی شایعی نیست و بیشتر در دوران جوانی و نوجوانی اتفاق می افتد . مشکلی آزار دهنده است و درمانی سخت دارد . در چنین شرایطی استفاده از ضدآفتاب ها کمک کننده خواهد بود . علاوه بر این مصرف داروهای آنتی هیستامین با تجویز پزشک نیز می تواند در رفع مشکل موثر باشد .پس محافظت از پوست در برابر آفتاب به منظور بهبود این بیماری از اصلی ترین اقدامات است .

نشانه ها و علائم :

زمانی که این افراد در معرض نور خورشید قرار میگیرند ، ضایعات کهیری روی پوست آنها بروز می کند که این ضایعات خارش دار ، قرمز و برجسته هستند . بروز این ضایعات در نواحی ای از بدن که در معرض نور قرار دارد مانند صورت و پشت دست ها اتفاق می افتد و دیگر قسمت ها که پوشیده است کمتر دچار چنین مشکلی خواهد شد . راه تشخیص معاینه بدنی و گرفتن شرح حال از بیمار است .

بنابراین افرادی که با این مشکل روبرو هستند باید بیشتر از دیگرن از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنند . در حالت های شدید بیمار ناچار است زمان بیشتری را دور از نور آفتاب بگذراند . در چنین افرادی محافظت از پوست در برابر نور آفتاب به کمک پوشیدن لباس هایی با پوشانندگی مناسب ـ استفاده از کلاه و کرم های ضدآفتاب می تواند کمک بزرگی به بیمار بکند .

برای این بیماری تشخیص ها دیگری نیز وجود دارد همچون حساسیت به نور که به دنبال مصرف برخی از داروها ایجاد می شود ، لوپوس پوستی ، کهیرهای کونیرژیک ، پور فیری و ... لذا کلیه افرادی که با در معرض قرار گرفتن با نور خورشید با کهیر مواجه می شوند با یک پزشک مراجعه نمایید تا علت ایجاد آن بررسی شود .

برای پاک کردن تاتو در اصفهان با استفاده از لیزر کیوسوییچ می‌توانید به مطب دکتر لادن ناظمی مراجعه نمایید. در این مرکز با بهره گیری از به روزترین ابزار و کارآزموده ترین پرسنل، می‌توانید شاهد بهترین نتایج باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما از طریق شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

نظرات کاربران درباره این مطلب :علیرضا قاسم زاده [ 1402-07-01 ]
خانم دکتر آقا هستم 33 سالمه شغلم همیشه تو محیط های سر باز بوده و الان حدود چند ماهه که متوجه لک هایت تیره ایی روی پوستم شدم میخوام اقدام به درمان کنم چه راهی مناسب تره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟آیا تغییر رنگ پوست با لیزر امکان پذیر است؟

سفید کردن پوست با استفاده از لیزر روشی است که در آن پرتوهای متمرکز نور برای از بین بردن پوست ناهموار، نامطلوب یا آسیب دیده استفاده می شود ... ادامه مطلب

کات گونه با تزریق فیلرکات گونه با تزریق فیلر

برجستگی گونه به طور قابل توجهی به زیبایی طبیعی صورت ما می‌‌ افزاید. از طریق تزریق فیلر می‌ توان به شکل موفقیت‌ آمیزی جهت این حجم دهی بهره برد. ... ادامه مطلب

همه چیز درباره تزریق ژل الانسههمه چیز درباره تزریق ژل الانسه

الانسه محصولی از نسل جدید فیلرها می باشد که در قدرت ماندگاری بی رقیب است. این فیلر، پوستی طبیعی و فوق العاده زیبا را به شما هدیه خواهد داد و جوانی را به شما باز می گرداند. ژل استثنایی الانسه، نیاز همه افراد به داشتن یک پوست شاداب و چهره جذاب را برآورده ساخته است ... ادامه مطلب