اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

محافظت در برابر آفتاب

در ۲۰ الی ۳۰ سال قبل افراد کمی ،در جامعه ما از ضد آفتاب استفاده میکردند و بقیه یا با آن آشنا نبودند یا به عنوان اقدامی غیر ضرور و لوکس به آن نگاه میکردند.
اما در زمان حاضر، تجارب روزمره متخصصان پوست نشان میدهد اقلا در شهرها اغلب خانمها و درصد قابل توجهی از آقایان از ضد آفتاب استفاده میکنند. منتها علی رغم درصد بالای استفاده کنندگان دلیل پرهیز از آفتاب برای بسیاری از مردم مشخص نیست لذا در زیر به تاثیرات پرهیز از آفتاب به اختصار اشاره میگردد.

حفاظت از نور آفتاب و مصرف ضد آفتاب به ۴ دلیل عمده انجام می گیرد :

۱. پیشگیری از آفتاب سوختگی
۲. پیشگیری از تیره شدن صورت
۳. پیشگیری از پیری زودرس پوست
۴. پیشگیری از سرطانهای پوست.

همانطور که در موارد بالا مشخص است موارد ۱ و ۴ جنبه پیشگیری از بیماری دارد و درنتیجه باید به عنوان یک اقدام بهداشتی در سطح یک در نظر گرفته شود.

اگر پزشک از دید بهداشت و پیشگیری به پرهیز از آفتاب و مصرف ضد آفتاب نگاه کند در بعضی بیماری ها اهمیت حفاظت از آفتاب دو چندان است:

الف.در بیماریهای حساس به نور خصوصا SLE که تماس با نور آفتاب هم باعث آفتاب سوختگی زودتر آنها میشود و هم به عود و تشدید بیماری آنها کمک میکند

ب. در موارد نقص ایمنی مثل پیوند کلیه.در این موارد مواجه کنترل نشده با نور آفتاب باعث بالارفتن احتمال ابتلا به سرطانهای پوست میشود. لذا پزشک باید ضد آفتاب را هم در مجموعه تجویزات بیمار در نظر داشته باشد. بنابراین وقت آن رسیده که از سمت پزشکان ،مصرف ضد آفتاب به عنوان یک عمل بی فایده نباید مورد غفلت واقع شود خاصه در بیماریهای حساس به نور و نقص ایمنی.

با گسترش تزریق پرکننده‌ها، افراد سودجو انگیزه پیدا کردند تا بدون دانش، تجربه و مهارت کافی، اقدام به تزریق ژل نمایند. تزریق فیلر در اصفهان نیز خدمتی است که فقط و فقط باید توسط پزشک انجام شود و این اقدام، در اماکنی مانند آرایشگاه‌ها و مراکز غیر مجاز سطح شهر، بر خلاف قاعده است و تخلف محسوب می‌گردد. به همین جهت توصیه می‌شود؛ برای این عمل به پزشکان پوست مراجعه کرده تا از عوارض غیر قابل پیش بینی تزریق ژل یا فیلر جلوگیری نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :صدف علیزاده [ 1402-07-01 ]
ضد آفتاب و همیشه کلاه وعینک هکمراه داشته باشید چون دوستان نور آفتاب سرطان زاست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اصلاح خط اشک با تزریق ژلاصلاح خط اشک با تزریق ژل

فیلر زیر چشم یک فرایند زیبایی شناسی است که در آن مواد پرکننده و جوان کننده در ناحیه زیر چشم تزریق می شود. ... ادامه مطلب

چه خوراکی هایی باعث به وجود آمدن جوش صورت می شوند؟چه خوراکی هایی باعث به وجود آمدن جوش صورت می شوند؟

جوش یک مشکل پوستی است که می تواند باعث ایجاد چندین نوع برجستگی در سطح پوست شود. ... ادامه مطلب

ویژگی های لیزر الکساندرایت کندلاویژگی های لیزر الکساندرایت کندلا

در لیزر کندلا الکساندرایت جذب انرژی توسط ریشه مو انجام می‌گیرد. اگر مو، ضخیم و تیره باشد با تاباندن لیزری با انرژی پایین، انرژی کافی را به خود جذب می کند؛ اما برای اثربخشی روی موهای نازک، نیاز به واردکردن انرژی بیشتری در مدت زمان کوتاه‌تری است ... ادامه مطلب