اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تزریق ژل بینی برای فرم دهی بدون جراحی

انحراف و قوز بینی از مشکلات نسبتاً شایعی هستند که بسته به درجات آنها، عوارض متفاوتی در بردارند و حداقل مشکلی که ایجاد می‌کنند، حالتی نازیبا در بینی است. به همین دلیل خواسته بسیاری از افراد داری قوز و انحراف بینی، رفع این نواقص است. رایج ترین روش برای رفع مشکلاتی از این دست، جراحی بینی است که البته هستند افرادی که به دلیل عوارض و مشکلات جراحی، تمایلی به انجام عمل بینی ندارند. امروزه روشی غیرتهاجمی، با حداقل عوارض، بدون نیاز به طی دوران نقاهت و حتی قابل بازگشت در صورت عدم رضایت از تغییرات حاصل شده، برای اصلاح انحرافات و قوز بینی ابداع گردیده که تزریق ژل بینی یا رینوپلاستی غیر جراحی نام دارد. در ادامه با این روش بیشتر آشنا خواهیم شد و به معرفی هرچه دقیق تر تزریق فیلر بینی خواهیم پرداخت.

تزریق ژل بینی را در کلینیک دکتر لادن ناظمی، با سالها تجربه و مهارت در تزریق فیلر، در محیطی ایمن و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از معتبرترین برندهای فیلر موجود، در اصفهان تجربه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 32240913 و 09336900224 تماس حاصل فرمایید.

آناتومی بیرونی بینی

بینی تقریبا ظاهری هرمی دارد که بخش بالای آن باریک و قسمت پایین آن پهن‌تر است. بخش فوقانی این عضو از صورت استخوانی و بخش تحتانی آن غضروفی است.
تیغه‌ای که در زیر سپتوم بینی قرار دارد و سبب جدا کردن دو سوراخ بینی از یکدیگر می‌شود، کلوملا نام دارد. اجزای تشکیل دهنده‌ این تیغه، پوست و غضروف می‌باشد و نوک بینی را به پایه‌ آن متصل می‌کند. در حالتی که کلوملا بیرون از مرز سوراخ‌های بینی آمده‌ باشد و یا به سمت پایین باشد، کلوملای آویزان رخ می‌دهد. این وضعیت زمانی که بینی از نیمرخ مشاهده می‌شود بیشتر نمود پیدا می‌کند و زیبایی بینی را کاهش می‌دهد.
دیواره‌های کناری سوراخ بینی که مسئولیت باز و بسته کردن سوراخ‌های بینی را دارند، پره‌های بینی نام دارند. به طور معمول ظاهر طبیعی این پره‌ها به شکل مثلث متساوی الاضلاع است که استحکام آنها در باز نگهداشتن مجاری تنفسی موثر خواهد‌بود.
همچنین قوز بینی به دلیل رشد بیش از حد غضروف و استخوان پشت بینی ایجاد می‌شود. قوز نیز در ظاهر بینی مخصوصا نمای نیم رخ اثر منفی می‌گذارد؛ همچنین وجود این برآمدگی سبب استخوانی و عقابی به نظر آمدن بینی در چهره افراد شده و باعث عدم تناسب بینی با اجزای دیگر صورت خواهد‌ شد.

ژل‌های تزریقی

این ژل‌ها از پر‌کننده‌های هیالورونیک اسید تشکیل می‌شوند که این ماده طبیعی در پوست موجود‌ است تا مواد‌ مغذی را به ارمغان بیاورد؛ همچنین باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود. ژل‌های تزریقی از فرم اصلاح شده‌ هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند. در حال حاضر انواع گوناگونی از ژل‌ها و یا پرکننده‌ها در بازار برای تزریق وجود دارد که هر یک کاربرد و عملکرد جداگانه‌ای دارند.

تزریق ژل بینی

در سالهای قبل افرادی که دارای بینی منحرف و قوزدار بودند، اقدام به رینوپلاستی یا همان جراحی بینی می‌نمودند اما امروزه با پیشرفت علم در زمینه پزشکی و زیبایی روشهای نوینی برای رفع این عارضه بوجود آمده‌ است که این افراد در مدت زمان کم به ظاهری متناسبی در بینی خود خواهند‌ رسید.
یکی از این روشهای نوین، تزریق ژل یا همان فیلر است که به نواحی مانند لب‌ها، گونه‌ها و یا دیگر اعضای صورت نیز تزریق می‌شود. با تزریق فیلر به بینی می‌توان به اصلاح قوز بینی، انحنای بینی و دیگر مشکلات در ظاهر بینی پرداخت؛ در نتیجه این عمل، بینی کوچک‌تر به نظر می‌رسد در صورتی که از لحاظ تکنیکی بینی بزرگ‌تر خواهد‌ شد
با تزریق ژل به نوک بینی می‌توان آن را سربالا کرد و به آن فرم مناسب تر و به روزتری داد که در هماهنگی کامل با سایر قسمت‌های صورت باشد.

مراحل تزریق ژل بینی

قبل از شروع تزریق، پزشک با استفاده از بی‌حسی موضعی، سطح بینی را بی‌حس می‌کند سپس بر اساس بررسی‌های قبل از تزریق و فرم بینی فرد، ژل به وسیله سوزن‌های مخصوص در ناحیه مورد نظر تزریق خواهد‌ شد.
در روش مذکور، از ژل برای رفع معایبی از جمله انحراف و برآمدگی بینی، یا خوش فرم کردن آن استفاده می‌شود. البته باید توجه داشت که تمام معایب بینی با استفاده از این روش قابل جبران نیست.
یکی از شاخص ترین مزایای تزریق ژل بینی، برگشت‌ پذیری این عمل است. چنانچه از بینی خود بعد از تزریق ژل راضی نبودید، پزشک با تزریق ماده‌ای مناسب، فیلر یا ژل را حل خواهد‌ کرد و فرم بینی به شرایط قبل از تزریق برخواهد گشت.

ماندگاری تزریق ژل بینی

مدت زمان ماندگاری تزریق ژل بینی، بین 9 الی 18 ماه متغیر است و به عواملی مانند آناتومی بینی، نقص درمان شده و نوع ژل بستگی دارد.

معایب وعوارض تزریق ژل به بینی

تزریق حجم زیادی از فیلر، باعث تغییر در بافت نرمال بینی می‌شود و دربسیاری از موارد عمل ترمیمی و ثانویه را بسیار مشکل و یا در برخی بیماران غیرممکن می‌کند. با گذر زمان، این مواد پرکننده می‌توانند باعث تغییرات پوستی مثل قرمزی و نامنظمی در سطح بینی شوند بخصوص اگر توسط فرد غیرمجرب، بسیار نزدیک به سطح پوست تزریق شود.
این عوارض بسیار نادر هستند که با استفاده از دستورات پزشک می‌توان تا حدودی از بروز آنها جلوگیری کرد.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به بینی

تزریق چربی یکی از روشهای رایج و پرطرفدار برای فرم دهی و افزایش حجم در صورت و بدن است. ماندگاری و ایجاد ظاهری مطلوب در تزریق چربی، ارتباط تنگاتنگی با مهارت در تزریق دارد. دکتر لادن ناظمی یکی از پزشکان مجرب و با مهارت بالا است که تزریق چربی در اصفهان توسط ایشان انجام می‌پذیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :منصوره کلباسی [ 1402-07-06 ]
سلام من 26 سالمه بینی من بزرگ و گوشتی هست و میخوام که کوچکتر بشه و از این حالت یه کمی در بیاد آیا با پلاسماجت و تزریق آنزیم انجام میدید برام

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
نکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنیدنکاتی که بعد از تزریق ژل لب باید رعایت کنید

امروزه با استفاده از تکنیک های زیبایی نظیر تزریق ژل لب به راحتی می توان با بهبود ساختار ظاهری لب ها در کمترین زمان ممکن به فرم دلخواه رسید. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر خط اخم؛ ماندگاری، مراقبتها، عوارضتزریق فیلر خط اخم؛ ماندگاری، مراقبتها، عوارض

تزریق فیلر یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای رفع خطوط اخم است که امروزه بسیار مورد استقبال واقع شده است. ... ادامه مطلب

چطور می توانیم دستانی جوانتر داشته باشیم؟چطور می توانیم دستانی جوانتر داشته باشیم؟

برای پر کردن فرورفتگی‌های پشت دست و جوانسازی دستهامی‌توان از فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک استفاده کرد. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که در حالت طبیعی هم در پوست وجود دارد و علاوه بر این که به پوست شکل می‌دهد، نقش آب‌رسانی به پوست و تغذیه آن را هم بر عهده دارد ... ادامه مطلب