اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

آیا بالا بردن ابرو با تزریق ژل امکان پذیر است؟

با افزایش سن، به دلیل کاهش میزان کلاژن ‌سازی پوست و تحرک زیاد عضلات صورت، میزان چربی موجود در زیر پوست کم شده و این امر سبب می ‌شود در بخش‌ هایی از صورت، پوست افتاده شده و دچار چین و چروک شود. در نواحی اطراف چشم نیز با گذشت زمان و افزایش سن، حجم طبیعی پوست در این قسمت‌ها کاهش پیدا کرده و سبب افتادگی پوست می‌گردد.

آنچه در این مطلب میخوانید

این امر سبب تغییر در شکل ابرو و ایجاد افتادگی در ابروها شده و ظاهری اخمو و عصبی برای فرد ایجاد می‌کند یا به علت عدم تقارن ابروها از زیبایی و جذابیت فرد کاسته می ‌شود. همچنین این امر می‌تواند در میزان اعتماد به نفس فرد تأثیرگذار بوده و در آن اختلال ایجاد کند. بالا بردن ابرو از طریق تزریق ژل یا فیلر یکی از سریعترین، کم عوارض ترین و پرطرفدارترین روش هایی است که امروزه بسیاری از افراد برای زیبا سازی و جوانسازی چهره خود از آن استفاده می کنند.

پرکننده‌های پوستی، حجم از دست رفته را باز می‌گرداند و به عنوان پشتیبان، از افتادگی ابرو جلوگیری می‌کنند و ابرو را به سمت بالا لیفت می‌دهند. لازم به ذکر است که لیفت ابرو با ژل یک روش دائمی نیست؛ اما با انجام آن توسط فرد متخصص با از بین بردن چین و چروک اطراف چشم ، رفع افتادگی ابرو و همچنین، ایجاد تقارن در ابروها، ظاهری زیبا و شاداب برای فرد ایجاد می‌شود.

علت افتادگی ناحیه ابرو

کلاژن و الاستین دو پروتئین وابسته به هم هستند که در ظاهر جوان و پوست بدون چین و چروک نقش قابل توجهی دارند. کلاژن از فیبروبلاست‌ها تشکیل شده و وجود آن در پوست، سبب استحکام و سفت نگه داشتن پوست می‌شود. وجود کلاژن به پوست کمک می‌کند تا به صورت مداوم سلول‌های خود را باز تولید کند و در نتیجه، با منبسط و منقبض شدن پوست سبب می‌شود استحکام پوست حفظ شود. الاستین، نوعی پروتئین مفید در پوست است که وجود آن در بین لایه‌های کلاژن حالت ارتجاعی به پوست می‌بخشد.

نتیجه‌ی فعالیت این دو پروتئین سبب ایجاد پوستی سالم، جوان و شاداب در فرد است. با افزایش سن مقدار تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش یافته و به مرور زمان باعث افتادگی در پوست می‌شود و حالت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد. علاوه بر این مورد، مواردی همچون مصرف الکل، استعمال دخانیات، نور خورشید و فعالیت عضلات ابرو و بالا و پایین بردن روزمره ابروها، سبب ایجاد خطوط بین ابروها و افتادگی پوست اطراف ناحیه‌ ابرو شده و انعطاف پوست به مرور زمان کم‌تر می‌شود.

نحوه لیفت ابرو با فیلر

تزریق فیلر برای بالا بردن ابرو باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد تا بتواند منطقه‌ای که قرار است فیلر تزریق شود را به درستی تشخیص دهد و همچنین دوز درست و مورد نیاز را با توجه به نیاز هر مراجعه کننده استفاده نماید تا فرد به نتیجه دلخواه و مورد نظر خود برسد. روش لیفت ابرو با تزریق فیلر یک روش غیرتهاجمی بدون دوره‌ی بهبودی است که بلافاصله نتایج آن برای فرد معلوم می‌شود. تزریق فیلر ابرو به صورت هشت نقطه‌ای انجام می‌شود. در ابتدا باید ناحیه مورد نظر تمیز شود، سپس ممکن است از برخی داروها یا پمادها به جهت بیحسی نواحی قابل تزریق استفاده شود. بعد از گذشت چند دقیقه و بیحس شدن ناحیه مورد نظر، پزشک، عمل تزریق فیلر را انجام می‌دهد. در واقع تزریق فیلر زمان زیادی را نمی‌برد و تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد.

بالا بردن ابرو با تزریق ژل

مراقبت‌های قبل از تزریق فیلر به ابرو

همچنین بخوانید : برای لیفت غیر جراحی ابروها چه روشهایی وجود دارد؟

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر به ابرو

  1. عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون و الکل به مدت دو هفته
  2. بالاتر بودن سر نسبت به بدن برای جلوگیری از تورم پوستی
  3. فشار نیاوردن به محل تزریق
  4. شستن صورت با شوینده ملایم
  5. استفاده از کمپرس یخ برای برطرف نمودن التهاب و ورم
  6. مصرف آب بیشتر برای افزایش ماندگاری نتیجه

افراد نامناسب جهت تزریق فیلر به ابرو

تزریق فیلر یک روش جوانسازی پوست بی‌خطر و امن است؛ ولی در این مواقع استفاده از آن توصیه نمی‌شود:

ماندگاری فیلر ابرو

به طور معمول، فیلرهای موقت 6-12 ماه یا کمی بیشتر در بدن دوام دارند. اینکه یک پرکننده در زیر پوست چه مدت دوام خواهد داشت، بستگی به این دارد که فرد چقدر سریع ماده هیالورونیک را متابولیزه می‌کند؛ زیرا بدن به مرور زمان آن را جذب می‌کند. عامل دیگر می‌تواند نوع پرکننده مورد استفاده باشد؛ زیرا این پرکننده‌ها در قدرت پایداری و دوام متفاوت هستند.

هزینه فیلر ابرو

هزینه این درمان به منطقه جغرافیایی کلینیکی که انتخاب می‌کنید و مهارت پزشک بستگی دارد. برخی عوامل مانند نوع فیلر مورد استفاده و تعداد جلساتی که برای رسیدن به نتیجه دلخواه نیاز دارید نیز مهم است.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض جانبی تزریق فیلر به ابرو

اگر تزریق فیلر توسط پزشک متخصص حرفه‌ای انجام گیرد، درمان بسیار راحت و بدون عوارضی را تجربه خواهید کرد. برخی از عوارض جانبی وجود دارند که ممکن است در ناحیه‌ی تزریق شده به وجود آیند:

این عوارض در طی چند ساعت یا چند روز از بین خواهند رفت.

برای آگاهی درباره روشهای از بین بردن لک پوستی ناشی از آکنه کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سماواتی [ 1402-09-04 ]
سلام خانم دکتر تزریق فيلر برای بالا بردن ابرو چقدر تاثیر داره تو لیفت ابرو، با نخ بهتره یا با فيلر

مهری صفری [ 1402-09-02 ]
سلام خانم دکتر میشه با هایفو تراپی کل صورت و ابرو رو لیفت کرد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
معرفی فیلر پلوریال کلاسیکمعرفی فیلر پلوریال کلاسیک

یکی از بهترین روش ها برای کاهش چین و چروک صورت و فرم دهی به صورت استفاده از ژل یا پرکننده ها می باشد ... ادامه مطلب

روشهای جدید لیزری در درمان ملاسما (لک های پوست صورت)روشهای جدید لیزری در درمان ملاسما (لک های پوست صورت)

ملاسما یا همان لکه‌هایی با طیف رنگی خاکستری - قهوه‌ای بر روی صورت يکي از مشکلات رایج پوستی است که غالباً گونه‌ها، پل بيني، پيشاني، چانه و بالای لب بالایی را درگیر می‌کند. با این وجود لک‌های پوستی که رنگ تیره‌تری دارند؛ معمولاً روی گونه‌ها ظاهر می‌شوند ... ادامه مطلب

نکات مهم در تزریق فیلر چانهنکات مهم در تزریق فیلر چانه

یکی از روشهای زیبایی نسبتاً متداول، تزریق فیلر به چانه است که جزو امن ترین راه‌ها برای دستیابی سریع و آسان به یک چانه برجسته‌تر و زیباتر می‌باشد ... ادامه مطلب