اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

تأثیر اولتراپی در رفع غبغب

غبغب به چربی تجمع یافته در ناحیه به هم پیوستن گردن و چانه گفته می شود که در اثر چاقی، افزایش سن و عوامل ژنتیکی بروز می کند. وجود غبغب تأثیر منفی زیادی در زیبا جلوه نمودن چهره داشته و حس ناخوشایندی را به فرد القا می نماید. از این رو اکثر افرادی که با این مشکل مواجه هستند، سعی در حذف این عیب ظاهری دارند. تنها دستگاه دارای مجوز FDA آمریکا برای لیفتینگ پوست ، دستگاه اولتراپی است. اولتراپی روشی و غیرتهاجمی و غیر جراحی می باشد که با دستگاه، امواج فراصوت بر لایه های زیرین پوست اثر می گذارد و عمل لیفت و سفت کردن پوست های افتاده را انجام می دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

اکثر افرادی که اولتراپی انجام داده‌اند، چندین ماه پس از درمان متوجه بهبود مستمر در غبغب و سفت‌تر شدن پوستشان می‌شوند. اولتراپی هیچ آسیبی به پوست وارد نمی کند؛ زیرا فرآیند کلاژنسازی و انقباض بافت ها در لایه های زیرین پوست رخ می دهد و فقط پوست کمی قرمز می شود.

اولتراپی غبغب چیست؟

درمان با اولتراپی یک درمان غیر تهاجمی و غیر جراحی می باشد که با فناوری های فراصوت شروع به تحریک پوست در جهت ساخت کلاژن میکند. این روش باعث می شود که پوست غبغب لیفت شود.

مزایای اولتراپی

آماده شدن برای اولتراپی غبغب

قبل از درمان باید آرایش و سایر محصولات مراقبت از پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید. در صورت تجویز پزشک، ممکن است قبل از شروع عمل از داروهای ضد درد یا ضد التهاب استفاده کنید. اگر این داروها بر توانایی شما در رانندگی تأثیر می گذارد، برنامه ریزی کنید که پس از درمان از مطب مراقبت لازم را انجام دهید.

تأثیر اولتراپی در رفع غبغب

روش اولتراپی

ارائه‌دهنده شما، معمولاً یک پزشک یا اپراتور آموزش دیده لیزر، مناطقی را که قصد دارند روی آنها کار کنند را از هرگونه روغن یا باقیمانده مواد آرایشی پاک می‌کند و از ژل اولتراسوند استفاده می‌کند. دستگاه Ultherapy روی پوست قرار می گیرد و ارائه دهنده شما از یک نمایشگر اولتراسوند برای تنظیم دستگاه بر روی تنظیمات مناسب استفاده می کند. سپس انرژی اولتراسوند به مناطق مورد نظر ارسال می شود. ممکن است در طول درمان احساس گرما و سوزن سوزن شدن سریع و متناوب داشته باشید. برای رفع هر گونه ناراحتی می توان از داروهای ضد درد استفاده کرد. در پایان، اپلیکاتور برداشته می شود.

اقدامات بعد از اولتراپی

برای اینکه بهترین نتیجه را از فرایند اولتراپی دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. با توجه به اینکه روش اولتراپی کوتاهترین دوره نقاهت را دارد و آسیب زیادی به سطح پوست وارد نمی‌کند، بنابراین نیازی نیست در رابطه با تورم و قرمزی خفیف پوست بعد از فرایند اولتراپی نگران باشید؛ زیرا تمامی این عوارض بعد از گذشت چند ساعت از بین می‌روند.
  2. تا چند روز بعد از انجام اولتراپی، در مقابل اشعه نور خورشید قرار نگیرید؛ زیرا اشعه فرابنفش خورشید ممکن است آسیب بسیار زیادی به سلول‌های پوستی وارد کند. فرایند اولتراپی به تنهایی می‌تواند سلول‌های پوستی را تحریک کند. بنابراین تحریک مجدد این سلول‌ها توسط خورشید ممکن است آسیب زا باشد.
  3. بهتر است هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. البته در منزل نیز توصیه می‌شود.
  4. تا چند روز بعد اولتراپی از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و کافئین خودداری کنید. اگرچه در ظاهر ممکن است مصرف نوشیدنی‌های الکلی و کافئین تاثیری بر نتایج فرایند اولتراپی نداشته باشد؛ اما در واقعیت نوشیدنی‌های الکلی بر غلظت خون مؤثر هستند و می‌توانند میزان خونرسانی به ناحیه مورد نظر را کاهش دهند.
  5. تا چند روز، از رفتن به استخر و سونا جکوزی خودداری کنید. البته می‌توانید بعد از فرایند اولتراپی استحمام کنید؛ ولی استفاده از آب داغ برای شستشوی بدن و صورت به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. آب داغ در سونا و جکوزی می‌تواند باعث تحریک بیشتر سلول‌های پوستی شود.
  6. بهتر است تا مدتی بعد از فرایند اولتراپی از لایه بردارهای شیمیایی استفاده نکنید. این لایه بردارهای شیمیایی نیز می‌توانند بر تحریک سلول‌های پوستی مؤثر باشند.

مقایسه رفع غبغب با اولتراپی و روشهای جراحی

فناوری اولتراپی یک جایگزین غیرجراحی برای لیفت صورت است. اولتراپی با استفاده از دمای مناسب برای تحریک بازسازی کلاژن، نواحی زیر پوست را با انرژی متمرکز فراصوت هدف قرار می دهد. انرژی اولتراسوند، کلاژن و بافت الاستیک را تحریک می کند که منجر به سفت تر شدن پوست، افتادگی و چین و چروک های کمتر و جوانسازی پوست می شود. در اولتراپی برخلاف سایر روش های جوانسازی پوست، سوزن و تزریقات کاربردی ندارد. در این روش با تنظیم دستگاه مقادیر مناسبی از انرژی فراصوت با دمای مناسب به بافت پوست اعمال می شود. در نتیجه آن، انقباض بافتی در لایه عمیق پوست رخ می دهد و بدون هیچگونه آسیبی به پوست تولید کلاژن پوست افزایش می یابد. بنابراین پروسه احیاکنندگی پوست آغاز و به تدریج عمل سفت سازی رخ می دهد که منجر به لیفت طبیعی و سفت سازی پوست می گردد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

عوارض جانبی اولتراپی غبغب

نواحی پوستی تحت درمان گاهی اوقات ممکن است در چند ساعت پس از عمل برافروخته یا قرمز شوند. در بعضی مواقع هم ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در پوست خود احساس کنید و پس از آن تورم یا حساسیت روی پوست ایجاد شود. اگر پوست فوق‌العاده حساسی داشته باشید ممکن است مقداری کبودی یا بی‌حسی وجود داشته باشد, اما این موارد معمولاً در عرض چند روز پس از عمل از بین می‌روند.

هزینه اولتراپی غبغب

هزینه اولتراپی بسته به محل مورد درمان، کلینیک انتخابی و دستمزد پزشک متخصص متفاوت است.

اگر قصد انجام ترمیم ژل لب دارید؛ می توانید از طریق تماس با شماره های درج شده در همین صفحه با مطب دکتر لادن ناظمی تماس گرفته و جهت مراجعه هماهنگ نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدیه باقری [ 1402-08-10 ]
خانم دکتر خسته نباشید برای رفع غبغب کدوم روش بهتره هایفو یا اولتراپی ؟فرق این دو روش چیه ؟ ممنون از راهنماییتون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آشنایی با عوارض تزریق ژل گونهآشنایی با عوارض تزریق ژل گونه

در اثر افزایش سن گونه ها افتاده و کم حجم می‌شوند و نیاز به بازسازی پیدا می‌کنند. تزریق ژل گونه از روشهایی است که برای گونه گذاری انجام می‌شود و مانند هر روش دیگری ممکن است عوارضی در پی داشته باشد که در ادامه مطلب به این عوارض اشاره خواهد شد ... ادامه مطلب

آیا شما گزینه ی خوبی برای تزریق بوتاکس هستید؟آیا شما گزینه ی خوبی برای تزریق بوتاکس هستید؟

بوتاکس یکی از درمان‌های تزریقی آرایشی است که باعث رفع چین و چروک‌های صورت می‌شود . بوتاکس حاوی فرمول رقیق شده‌ای از سم بوتولیسم است که باعث فلج عضلات می شود ... ادامه مطلب

لیفت ابرو با نخ بهتر است یا با جراحی؟لیفت ابرو با نخ بهتر است یا با جراحی؟

افتادگی ابرو چهره افراد را دائماً به صورت خسته و بیحال نشان می دهد. از طرف دیگر، سایه ابروها روی چشم، باعث ایجاد تصویری خشمگین از فرد می شود، بنابراین ... ادامه مطلب