اصفهان ، خیابان آمادگاه ، ساختمان آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111 - تلفن : 32240913 - 031
مثل فصل ها زیبا باشید

نکاتی که باید در رابطه با انجام لیزر کیوسوئیچ بدانید

در حوزه درماتولوژی مدرن و پزشکی زیبایی، لیزر درمانی به روش Q-switched به عنوان یک راه‌حل عالی برای بسیاری از مشکلات پوستی شناخته می‌شود. دستگاه لیزر کیوسوئیچ یکی از دستگاه های مؤثر در حوزه ی جوانسازی پوست به شمار می رود و این نوع دستگاه با طول موج 1064 نانومتر تعریف شده و بر روی پوست تابانده می شود. این نوع دستگاه قابلیت جذب توسط رنگدانه های پوست دارد و به سهولت می تواند تعداد جلسات درمان از بین بردن لک های التهابی پوست را کاهش دهد. البته جهت مصارف دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

لیزر‌های کیو سوئیچ نوع خاصی از فناوری‌های لیزری هستند که دارای قدرت و دقت استثنائی می‌باشند. لیزر‌های معمولی، پرتو‌های پیوسته نور را تولید و ساطع می‌کنند؛ اما لیزر‌های کیوسوئیچ، پالس‌هایی از انرژی لیزر را با مدت زمان‌ها کوتاه و در حدود نانو ثانیه، تولید و منتشر می‌کنند. ارسال سریع پالس توسط لیزر کیوسوئیچ، باعث می‌شود که لیزر در کسری از ثانیه عملکردی انفجاری داشته باشد.

مزایای لیزر کیوسوئیچ

انواع لیزر کیوسوئیچ

کیوسوئیچ با توجه به میله‌های کریستالی متفاوتی که درون آن قرار می‌گیرد به انوع مختلفی تقسیم می‌شود:

لیزر کیوسوئیچ یاگ

این نوع لیزر معمولاً برای جوانسازی پوست، رفع جای زخم‌های تیره و علائم مادرزادی قهوه‌ای استفاده می‌شود. این لیزر می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌های خالکوبی را پاک کند.

لیزر کیوسوئیچ روبی

این لیزر برای حذف رنگ‌های کمتر متداول در تاتو مانند سبز و آبی استفاده می‌شود.

لیزر کیوسوئیچ الکساندریت

برای رفع لکه‌های قهوه‌ای و لکه‌های حاصل از نور خورشید و ملاسما به کار می‌رود و می‌تواند رنگ‌های سیاه تاتو را پاک کند.

نکات لیزر کیوسوئیچ

میزان اثرگذاری لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ یک فناوری درمانی است که برای درمان تیرگی و لک‌ های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لیزر با استفاده از نورهای قدرتمند و با طول موج کوتاه، به طور دقیق و کنترل شده بر روی لک‌ها اثرگذاری می‌کند. لیزر کیوسوئیچ با تولید پالس‌های نوری بسیار کوتاه و قدرتمند، به طور انتخابی رنگدانه‌های پوست را هدف قرار می‌دهد. این لیزر بر روی لک‌ها اثر می‌گذارد و رنگدانه‌های آنها را تجزیه می‌کند. پس از انجام جلسات لیزر کیوسوئیچ، لک‌ها به تدریج کاهش می‌یابند. این درمان برای اکثر انواع پوست مناسب بوده و معمولاً در طی یک جلسه جواب می‌دهد. در درمان لک ها و تیرگی های پوستی معمولاً حدود 75 تا 100 درصد نقاط درمان (بسته به نوع تیرگی) در جلسه اول از بین می رود .

آیا لیزر کیوسوئیچ باعث سوختگی پوست می شود؟

اگر پس از درمان با لیزر کیوسوئیچ سوختگی رخ داده است، باید آن را به پزشک خود گزارش دهید. این ممکن است به دلیل حساسیت پوست، تنظیمات نادرست لیزر یا عوامل دیگر باشد. پزشک شما قادر خواهد بود تشخیص دهد که سوختگی ناشی از لیزر چقدر شدید است و چه اقداماتی برای درمان آن لازم است. این ممکن است شامل مراقبت‌های پوستی خاص، استفاده از کرم‌ها و پمادها ضدالتهابی و التیام بخش، ممنوعیت از تماس با آفتاب و استفاده از مواد ضدآفتاب و دیگر توصیه های مربوط به مراقبت های پوستی باشد. در روش لیزر کیوسوئیچ شما با کم ترین زمان ممکن و با کم ترین عوارض به بهبودی خواهید رسید.

زمان بهبودی پوست پس از لیزر کیوسوئیچ

برای آن که پوست به طور مطلوبی بهبود پیدا کند ، حدود 7 الی 10 روز زمان نیاز دارد. محل لکه ها ابتدا به رنگ صورتی نمایان شده و رفته رفته با رنگ طبیعی پوست هماهنگ می شوند.

آیا لیزر کیوسوئیچ دردناک است؟

احساس میزان اندکی سوزش طبیعی می باشد که با بی حسی موضعی کنترل می گردد.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

لیزر کیوسوئیچ برای چه افرادی نباید استفاده شود؟

با وجود کارایی وسیع لیزر کیوسوئیچ، این روش برای همه افراد مناسب نیست. برخی از مواردی که این درمان ممکن است مناسب نباشد، عبارتند از:

  1. افراد با پوست خیلی تیره: در برخی موارد لیزر کیوسوئیچ ممکن است باعث سوختگی یا تغییرات نامطلوب رنگ پوست شود خصوصاً در افراد با رنگ پوست تیره.
  2. افراد با بیماری‌های پوستی فعال: اگر شخصی از بیماری‌های پوستی خاصی مانند پسوریازیس یا اگزما رنج می‌برد. استفاده از لیزر کیوسوئیچ ممکن است وضعیت را بدتر کند.
  3. افرادی که به تازگی از روش‌های دیگر درمان پوست استفاده کرده‌اند: اگر شخصی به تازگی از روش‌هایی مانند لیزر CO2 یا درمان‌های موضعی قوی استفاده کرده است، باید قبل از استفاده از درمان لیزر کیوسوئیچ مدتی صبر کند.
  4. افراد با حساسیت‌های خاص: برخی افراد ممکن است به تابش لیزر حساسیت داشته باشند که باعث می‌شود لیزر کیوسوئیچ برای آنها مناسب نباشد.
  5. بارداری و شیردهی: لیزر کیوسوئیچ معمولاً برای زنان باردار یا زنانی که شیرده هستند توصیه نمی‌شود؛ زیرا تأثیرات بر روی جنین یا شیر مادر مشخص نیست.

اینستاگرام دکتر لادن ناظمی

درمان های ترکیبی لیزر کیوسوئیچ کدامند؟

پزشک متخصص با فاصله زمانی و توجه به ناحیه درمان، شرایط پوستی بیمار، مشکل پوستی بیمار و این که درمان دیگری که قرار است با لیزر Q-Switched به صورت ترکیبی استفاده شود، نوع روش ترکیبی را تعیین می کند. تحقیقات صورت گرفته بر اثر ترکیبی درمان ملاسما به کمک لیزر کیوسوئیچ و میکرونیدلینگ نشان داد که این ترکیب درمانی به طرز مؤثری در بهبود ملاسما تأثیرگذار است و به شیوه‌ی هم ‌افزایی عمل می‌کنند.
به طور کلی درمان های ترکیبی با لیزر کیوسوئیچ به شرح ذیل است:

برای انجام لیزر کیوسوئیچ به کجا مراجعه کنیم؟

در حال حاضر مؤسسه‌ها و کلینیک‌های زیادی وجود دارند که خدمات متنوع زیبایی و به خصوص لیزر کیوسوئیچ را به شما ارائه می‌دهند و شما می‌توانید برای از بین بردن لک‌های ایجاد شده بر روی پوست، از بین بردن تاتو و… به این مؤسسه‌ها تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان آمادگاه ، مجتمع آژند ، بلوک ب ، طبقه اول ، واحد 111
تلفن مطب : 32240913 - 031
موبایل مطب : 09336900224

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کدام دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد صورت بهتر است؟کدام دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد صورت بهتر است؟

امروزه لیزر موهای زائد به عنوان بهترین روش از بین بردن موهای زائد صورت و بدن، شناخته می شود. ... ادامه مطلب

مراقبتها، روش تزریق و ماندگاری فیلر خط خندهمراقبتها، روش تزریق و ماندگاری فیلر خط خنده

فیلرها از جمله پرکننده هایی هستند که با بالاترین سازگاری و بهترین کیفیت می توانند به رفع خطوط مختلف در ناحیه صورت از جمله خط خنده کمک کنند. ... ادامه مطلب

کانتورینگ سیگما چگونه انجام میشود؟کانتورینگ سیگما چگونه انجام میشود؟

هایفو سیگما لیفت از خطوط کانونی و میکرو اولتراسوند برای جوانسازی غیرتهاجمی صورت استفاده می کند.با این تکنولوژی، لیفتینگ به صورت طبیعی با تحریک لایه ها ... ادامه مطلب